Csapatépítés után összekovácsolódás

Írta:
2010. január 17. 20:03 (vasárnap) /

Balázs Attila színművész alig több mint két éve vette át a temesvári Csiky Gergely társulat irányítását. Saját bevallása szerint „nyakig benne van” annak a menedzseri tervnek a megvalósításában, amellyel 2007 végén megnyerte az igazgatói versenyvizsgát.

 

– A csapatépítés volt a legfontosabb célunk a 2009-es évben – nyilatkozta a Nyugati Jelennek Balázs Attila direktor úr - Ez tükröződött a repertoárban is, illetve a mindennapi munkában, ami persze kívülről nem látszik. Azt hiszem a színészek kezdik megtalálni a helyüket a csapaton belül. A színházterem is kapott egy formát, ami nem a végleges, de végre barátságosabb teremben tudjuk fogadni a nézőket. Az idei városi költségvetés leosztása még nem történt meg, ha lesz rá pénz, a színpad állapotán szeretnénk javítani és utána következne az egész épület felújítása, ezen belül sorra kerülne az öltözők és a raktárhelyiségek felújítása.

Kiemelkedő eseménye volt az évnek az erdélyi turné, ami egyértelműen sikeres volt, hiszen több mint 2000 néző látta az előadásainkat!Megerősödött ugyanakkor az eurorégiós színházi fesztiválunk, a TESZT.

Mi elmentünk – hozzánk jöttek – ez volt az egyik legfontosabb aspektusa a 2009-es évnek..

– Milyen volt az Amor omnia előadás magyarországi fogadtatása?

– A tavalyi kisvárdai fesztiválon díjat nyert a bolgár Pashov házaspár rendezte Amor Omnia előadás és meghívtak vele bennünket a budapesti Thália színház Határtalan Színházi Szemléjére. Ez nagyobb díj volt a számunkra, mint egy pénzjutalom! Az Amor Omnia budapesti fogadtatása nagyon jó volt, azóta is kapunk pozitív visszajelzéseket. Rettegtünk az időpont miatt (január 7.-e), mert azt mondják ilyenkor nem jár senki színházba. Majdnem teltház volt a Thália színházban, és nem csak barátaink, ismerőseink jöttek el az előadásra! A közönség jól fogadta az előadást, lélegzetvisszafojtva követték az Amor omniát. Érdekes, hogy amikor a Vajdaságban mutattuk be az Amor omniát, Újvidéken mintha egy habkönnyű vígjátékot néztek volna, Szabadkán viszont véres drámaként fogták fel, az első perctől besűrűsödött a levegő.Pesten valahol a kettő között volt a fogadtatás, a kritikák is élesebbek voltak, de az elfogadás is sokkal lelkesebb, ünneplőbb. Tatabányán nem volt olyan nagyszámú közönségünk, de annál lelkesebbek voltak!

– Az idei év első bemutatója Homérosz: Odüsszeája. Miért ezt a görög eposzt állítják színpadra mondjuk egy görög dráma helyett?

– Természetesen nem tudjuk az egész Odüsszeát előadni, kiragadjuk az eposzból a legdrámaibb részt, Odüsszeusz hazatérését, ebben van igazi konfliktus. Az emberiség alapmotívumai benne vannak az Odüsszeában, amelyeket érdemes kibontani. Az eposznak egy világos, érthető, drámai momentumát ragadjuk ki, aminek kapcsán mesélünk, főleg magunkról.

Balázs Zoltán, az egyik legtehetségesebb fiatal rendező személye a meghatározója annak, hogy miért választottuk az Odüsszeát. Ő is az a fajta rendező, aki csapatban dolgozik, saját társulata van Budapesten, a Maladype színház. Míg 2009 a társulatépítés éve volt, 2010 az összekovácsolódás éve lesz a temesvári magyar társulatnál, ebben sokat segíthet nekünk Balázs Zoltán.

– Milyen meglepetéseket tartogat még a temesvári magyar közönség számára a 2009-2010-es színházi évad?

– Igazi klasszikussal folytatjuk: Csehov Cseresznyéskertjét visszük színre, az újvidéki László Sándor rendezésében. Az Odüsszea ugyan klasszikus mű, de nem színdarabként tartják számon. A Cseresznyéskert valódi klasszikus színházi előadás lesz, nagy szereposztással, ami próbára teszi az egész társulatot. Végül a bábtagozat, akikkel igyekszünk valamennyi bábtechnikát végigjárni, Melville Moby Dick-jét szeretné papírbábokkal színpadra állítani, Rumi László rendezésében.

Hozzászólások