A kormány 2012-ben egyéb fizetésemeléseket is biztosít a közalkalmazottaknak

2010. december 14. 20:49 (kedd) /

Emil Boc kormányfő ma biztosította a parlamenti képviselőket arról, hogy a kormány 2012-ben a közalkalmazottaknak egyéb béremeléseket nyújt majd a jövőre leszögezett 15%-os emelésen kívül. Hozzáfűzte, a bérezési törvény teljes mértékű alkalmazásához 2011-ben 54 milliárd lejre lenne szükség.

Mint magyarázta, a kormány jövőre csak 39 milliárd lej értékű béralapot különíthet el a közalkalmazottak számára, 15%-os fizetésemeléssel.

„Ha teljes mértékben alkalmaznánk a bérezési törvény előírásait, 54 milliárd lejre lenne szükségünk. Idén 15%-kal növeljük a béreket, 2012-től egyéb fizetésemelésekre lehet számítani” – mondta Boc a parlamentben.

Ioan Botiş munkaügyi miniszter novemberben elmondta, 2011-ben az ugyanolyan funkciót betöltő közalkalmazottak ugyanakkora bért kapnak, ennek kiszámítása során az októberi fizetést veszik alapul, de idővel jelentős fizetésemelésekre kell számítani az egészségügyben és tanügyben is, az elkövetkezendő években a bérek több mint 43%-kal nőnek majd.

A miniszter elmondta, az egységes bérezési kerettörvényt minden évben egy-egy alkalmazási törvény egészíti ki, és állítása szerint jelentős béremelésekre kell számítani az egészségügy és tanügy terén is.

Emil Boc miniszterelnök kedden a parlamenti képviselőknek bemutatta a felelősségvállalással előterjesztett egységes bérezési törvénytervezet fontosabb előírásait, és hangsúlyozta, hogy a jogszabály az ország maximális lehetőségeit tükrözi a jelenlegi gazdasági, pénzügyi helyzetben.

A kormány hétfőn a parlamenti képviselők 24 javaslatából 6 szövegmódosítást hagyott jóvá az egységes bérezési törvénytervezet kapcsán.

Radu Moldovan, a Szociáldemokrata Párt (PSD) szóvivője pénteken a Mediafaxnak elmondta, a szociáldemokrata parlamenti képviselők nem nyújtottak be szövegmódosításokat a bérezési törvény esetében, mert alkotmányellenesnek tartják azt, és a kormány felelősségvállalása után bizalmatlansági indítványt nyújtanak be.

Az egységes bérezési törvénytervezet révén a kormány úgy döntött, jövőre 15%-kal növeli a közalkalmazottak bérét az októberi szinthez képest, és a minimálbér 600-ról 670 lejre nő.

A kormány a képviselőház és a szenátus együttes ülésén felelősséget vállalhat egy programért, egy általános politikai nyilatkozatért vagy egy törvénytervezetért.

Ha a program, az általános politikai nyilatkozat vagy a törvénytervezet bemutatását követő 3 napon belül benyújtott bizalmatlansági indítványt elfogadják, a kormány megbukik.

(Mediafax)

Hozzászólások