A kormány elfogadta a 2011-es költségvetés-tervezetet

2010. november 25. 20:53 (csütörtök) /

A kormány összeállította a jövő évi költségvetés törvénytervezetét. A Mediafax hírügynökség által megszerzett dokumentum szerint a nyugdíjpont 732,8 lej lesz, akárcsak idén. A 350 lejes garantált minimál nyugdíj értéke sem változik.

A társadalmi hozzájárulási kvóta értéke nem módosul az idén kifizetett értékekhez képest: a normál munkakörülmények között dolgozók fizetésének 31,3%-át kell befizetni az államnak, ebből 10,5% a munkavállaló, 20,8% a munkáltató hozzájárulása.

A különleges körülmények között dolgozók hozzájárulása is 10,5%-os, azonban a munkáltatónak 25,8%-ot kell fizetnie, így a hozzájárulási arány ebben az esetben 36,3%. A speciális munkakörülményeket illetően még magasabb, összesen 41,3%-os a társadalmi hozzájárulás: az alkalmazottnak ebben az esetben is 10,5%-ot, ám az alkalmazónak 30,8%-ot kell kifizetnie.

Az egészségbiztosítási kvóta továbbra is 5,5%-os a munkavállalók, és 5,2%-os a munkáltatók esetében.

A fizetésben nem részesülő személyeknek esetleges jövedelmeikről egyenesen az egészségbiztosítót pénztárat kell tájékoztatniuk, hogy az egészségbiztosítási szerződés alapján kifizethessék a 5,5%-ot.

A 0,5% munkanélküli hozzájárulás sem módosul. A munkanélküli biztosítási szerződés alapján biztosított személyeknek továbbra is 1%-ot kell fizetniük.

Mediafax

Hozzászólások