A közalkalmazottak 2011-ben nem az egységes bértábla szerint kapják fizetésüket, a pótlékok összege nem haladhatja meg az alapbér 30 százalékát, a kiemelkedő teljesítményt nyújtóknak pedig egy év alatt legtöbb két fizetésnyi prémiumot lehet adni.
A MEDIAFAX által megszerzett bérezési törvény indoklása szerint 2011-től nem alkalmazzák azt az előírást, miszerint a fizetéseket az alapbér és a bértáblában szereplő szorzó beszorzásával számolják ki.
A bérezési táblában az alapbér értékét évente törvényben szabályozzák a munkaügyi és a pénzügyminisztérium javaslatára.
A közalkalmazottak bérezési táblájában 110 bérezési kategóriát rögzítettek.
Az egységes bérezési törvény ugyanakkor szabályozza bizonyos pótlékok helyzetét, amelyeket 2010-ben kiegészítő jövedelmeként fizettek ki. Ilyen esetekben az alapbért növelik a bértáblán előbb álló bérezési kategóriáknak megfelelő összegre.
Az új törvény a kiemelkedő teljesítményt nyújtó alkalmazottaknak járó prémiumokat is szabályozza. Ezek felső határa a személyzeti költségek 2%-a lehet intézményi szinten, egyéni szinten pedig egy év alatt nem haladhatja meg a két alapbérnek megfelelő összeget.
Az új törvény által előírt bérezési együttható tartalmazza a munka komplexitási pótlékot, azok esetében pedig, akik pénzügyi ellenőrzéssel foglalkoznak, az alapbér négy bérezési lépcsőfokkal nagyobb lesz.
Az új bérezési törvényben rögzítették a pótlékok felső határát is. A különféle pótlékok, jövedelem-kiegészítések összege nem haladhatja meg az alapbér 30 százalékát.
Bizonyos esetekben a kormány jóváhagyhatja a 30%-os felső határ meghaladását, de csak akkor, ha intézményi szinten a pótlékok összege nem haladja meg a béralap 30 százalékát.
A tervezet indoklása szerint a vezetői tisztségek esetében két besorolási kategória marad, akárcsak jelenleg, az egységes bérezési törvény mellékleteiben rögzített együtthatók tartalmazzák a szolgálati időért járó pótlékot is.
Az egységes bérezési törvénytervezet hétfőn, november 22-én kerül a két ház állandó tanácsa elé a felelősségvállalás ütemtervének kidolgozása érdekében – mondta el hétfőn a közszolgálati televízió adásában Emil Boc miniszterelnök.
Mint mondta, a dokumentum gyakorlatilag két törvényt tartalmaz majd: egy kerettörvényt a bérezési rácsról, 1 és 15 közötti szorzókkal a legalacsonyabb és a legmagasabb bér között. A másik törvény arról rendelkezik, hogyan alkalmazzák a jogszabályt 2011-ben.
(Mediafax)
Hozzászólások