Ikerterhesség esetén a gyermeknevelési támogatást 600 lejjel kiegészítik

2010. december 9. 21:23 (csütörtök) /

A gyermeknevelési járandóságot ikerterhesség esetén a második gyermektől kezdődően kiegészítik 600 lejjel, akárcsak a gyermeknevelési szabadság alatt született gyermekek esetében.

A Munkaügyi Minisztérium csütörtöki közleménye szerint a gyermeknevelési szabadságot és járandóságot szabályozó sürgősségi rendelet kiegészítő intézkedéseket is tartalmaz, minden helyzetre.

A gyermeknevelési járandóságot kiegészítik 600 lejjel a gyermeknevelési szabadság alatt született gyermek esetében, valamint ikerterhesség esetében a második gyermek után.

A kormány döntése értelmében az anyáknak választhatják a kétéves gyermeknevelési szabadságot is, ez esetben azonban a járandóság felső határa 1 200 lej.

Emil Boc kormányfő a kabinet szerdai ülése után közölte: az anyák választhatják a kétéves gyermeknevelési szabadságot is, ez esetben a járandóság értéke 600 és 1 200 lej közötti lehet.

Az egyéves gyermeknevelési szabadság esetén a járandóság felső határa 3 400 lej. Ha az anyák az egyéves gyermeknevelési szabadság előtt térnek vissza munkahelyükre, havi 500 lejes prémiumot kapnak a 24 hónapig hátralevő időszakra.

Ha azonban egy év után térnek vissza dolgozni, nem kapják ezt az ösztönző juttatást.

Azok sem kaphatják az 500 lejes prémiumot, akik a kétéves gyermeknevelési szabadságot választották, amelyben a járandóság felső határa 1 200 lej.

„Hangsúlyozom, hogy mindkét változat esetén az elmúlt hat hónap átlagkeresetének 75 százalékát vettük figyelembe, január elsejétől az elmúlt 12 havi átlagkereset 75 százaléka lesz a mérvadó”, magyarázta Boc.

A jelenleg gyermeknevelési szabadságon levő anyákat nem érintik ezek a módosítások.

Arra a kérdésre, hogy mi történik azokkal az anyákkal, akik szülés utáni szabadságot vesznek ki, és a 126 napos betegszabadság után december végén távoznak gyermeknevelési szabadságra, az Emil Boc által tartott sajtótájékoztatón jelen levő Ioan Botiş munkaügyi miniszter azt mondta, csak a gyermek születési dátuma számít.

Mint mondta, a jelenleg 198 600 személy részesül gyermeknevelési járandóságban, ebből 87 473 juttatás 600 lej értékű, és 3 438 juttatás éri el a legfelső, 3 400 lejes szintet. 44 958 juttatás 600 és 1200 lej közötti, 17 543 járandóság pedig 1 200 és 2 000 lej közötti. 

Mediafax

Hozzászólások