Egyéni biztosítási hozzájárulás a szabadfoglalkozásúaknak is

2010. június 23. 19:41 (szerda) /

A szabadfoglalkozású személyeknek egyéni biztosítási hozzájárulást kell fizetniük ugyanolyan értékben, 16,5 százalékban, mint minden alkalmazottnak.

„A szerzői jogdíjaknál bevezettük az egyéni biztosítási hozzájárulást, amelyet öt bruttó átlagbérig kell fizetni, aszerint, ahogy az állami költségvetési törvény megállapítja azt”, nyilatkozta szerdán Sebastian Vlădescu, pénzügyminiszter.

Rámutatott, hogy a szellemi szabad foglalkozásúak, így a szerzői jogdíjak, szerdai kormányülésen, sürgősségi kormányrendelettel elfogadott adózására azért volt szükség, mert több személy és cég visszaélt a helyzettel és úgy törlesztette a jövedelmeket, hogy nem fizetett utána adót és járulékokat.

A pénzügyminiszter szerint a szabadfoglalkozásúak is kifizetik a 10,5 százalékos társadalombiztosítási hozzájárulást, az 5,5 százalékos egészségügyi biztosítást, a 0,5 százlékos hozzájárulást a munkanélküli alaphoz. Példaként mondta, hogy a 10 000 lejes összeghez, amelyért hozzájárulást kell fizetni, a plusz kifizetés 1500-1600 lej lesz.

(Mediafax)

Hozzászólások