Azoknak a cégeknek, amelyek 2010-ben munkanélkülieket alkalmaznak, hat hónapig nem kell társadalombiztosítási hozzájárulást fizetniük ezek után, erről fogadott el sürgősségi kormányrendeletet a Kormány keddi ülésén.
Hangsúlyozta a kedvezmény azok alkalmazása esetén jár, akik legalább három hónapja szerepelnek a munkanélküliek nyilvántartásában, és csak akkor ha legalább 12 hónapig nem bocsátják el őket.
„A frissen felvett munkaerő nem lehetett az elmúlt hat hónapban ugyanannak a cégnek az alkalmazottja, így próbáljuk elkerülni, hogy emiatt építsenek le, majd vegyenek fel újra dolgozókat a cégek”, mondotta Boc.
A MEDIAFAX által múlt szerdán bemutatott tervezet szerint, azok a cégek, amelyek 2010-ben olyan munkanélkülieket alkalmaznak, akik több mint három hónapja állástalanok, hat hónapig mentesülnek a társadalombiztosítási hozzájárulás (CAS) fizetése alól, ha a frissen felvett alkalmazottnak legalább egy évig munkát biztosítanak és nem bocsátanak el senki mást.
Nem élhetnek a mentességgel azok a cégek, akiknek az elmúlt egy évben már szerződésük volt az újonnan alkalmazottal és azok sem, amelyek egy éven belül elbocsátott alkalmazott helyét kívánják így betölteni.
A mentesség vonatkozik a társadalombiztosítási, a munkanélküli, az egészségügyi, a munkabaleseti hozzájárulásokra.
„Azoknak a munkáltatóknak, akik éltek a kedvezmény nyújtotta lehetőséggel, de az életbelépést követő 12 hónapban elbocsátanak valakit, ki kell fizetniük visszamenőleg is a társadalombiztosítási hozzájárulást”, derül ki a dokumentumból.
A határozattervezet indoklása szerint azért van szükség a kedvezményre, mert a gazdasági válság hatásai 2010-ben is ugyanolyan erősek és támogatniuk kell a új munkahelyek teremtését.
A dokumentum figyelmeztet, hogy a gazdasági-pénzügyi válság hatásainak elhúzódása növeli a kockázatot, hogy a magas munkanélküliségi arány „megmaradjon ls hosszú távú munkanélküliséggé váljék”.
Ha a cégek hat hónapig mentesülnek a társadalombiztosítás fizetése alól, de az alkalmazottat legalább egy évig ne bocsátják el akkor a Kormány 14,4 millió lejes többletre számít a jövedelemadónál, 13,3 millióra a társadalombiztosítási hozzájárulásnál és 4,9 millió lejre az egészségügyi biztosításnál.
(Mediafax)
Hozzászólások