A Területi Munkaügyi Felügyelőség (ITM) aradi kirendeltsége emlékezteti a munkaadókat és munkavállalókat, hogy 2022. január 1-jétől országos szinten nő a munkavállalóknak fizetendő bruttó minimálbér összege.
Az érvénybelépett határozat szerint a bruttó havi jövedelem 2550 lej, prémiumok és egyéb pótlékok nélkül, ha a munkavállaló normál munkaidő szerint 167,33 órát dolgozik egy hónapban 15,239 lejes órabér mellett.
A minimálbér összegét meghatározó kormányhatározat mellett január elsejétől egy új kiegészítés is érvénybe lép, mi szerint a munkáltatók új alkalmazottjaikat az egyéni munkaszerződés dátumától számítva maximum 24 hónapig tarthatják minimálbéren. A kiegészítés a már egyéni munkaszerződéssel rendelkező munkavállalókra is érvényes, szintén 2022. január elsejétől számítva.
Az ITM vezetősége felhívja a munkáltatók figyelmét, hogy kötelesek folyamatosan tájékoztatni a felügyelőséget a munkavállalók bérezésével kapcsolatos módosításokról, a módosítástól számított legfeljebb 20 munkanapon belül. Az országos szinten elfogadott minimálbér alatti fizetések bűncselekménynek számítanak, amiért a munkáltató a törvény értelmében pénzbeli bírsággal, vagy egy hónaptól egy évig terjedő börtönbüntetéssel sújtható.
Hozzászólások