A minimálbér értékét a jövő héten állapítják meg, azt követően, hogy a kormány ismét tárgyal a szakszervezetekkel, és próbál közvetíteni; a munkaadók többsége ugyanis 600 lejes minimálbért akar, ám a szakszervezetek 705 lejt kérnek – nyilatkozta tegnap Emil Boc miniszterelnök.
„Úgy döntöttünk, hogy a jövő héten lesz egy újabb találkozónk a szakszervezetekkel, hogy döntsünk a minimálbér értékéről. Természetesen a vélemények különbözők, de a kormány közvetít ezen a találkozón, és a jövő heti megbeszélések után meghozzuk a végleges döntést” – nyilatkozta Emil Boc a munkaakadókkal folytatott megbeszélés után.
Boc szerint vannak olyan munkaakadók is, akik nem ellenzik a minimálbér növelését.
A miniszterelnök kiemelte, a kormány vitára bocsátotta azt is, hogy a kis fizetésű alkalmazottak 25 százaléknál nagyobb, a nagy fizetésűek kisebb arányban kapják vissza idén csökkentett bérüket.
A munkaakadók tegnap a munkaügyi miniszter képviselőivel és Emil Boc miniszterelnökkel folytatott tárgyaláson azt javasolták, 2011-ben a minimálbér 600-640 lej legyen, de azt is ajánlották, válasszák külön az állami és a magánszektorban dolgozók minimális jövedelmének értékét.
(Mediafax)
Hozzászólások