Január elsejétől nő a minimálbér

Írta:
2021. október 11. 09:18 (hétfő) /

Az Arad Területi Munkafelügyelőség bejelentette, hogy október 5-én közzétették a 1071-es kormányrendeletet, amely országos szinten a minimálbérek emelését foglalja magába. Az új határozatot minden munkaadónak 2022. január elsejétől kell betartania, vagyis ekkortól nőnek a bérek 2550 lejre mindenféle más juttatás nélkül. Órára lebontva ez 15,239 lej órabért jelent.

Egy másik fontos pontja a határozatnak az alkalmazottak kifizetésének elmulasztása, illetve a munkaszerződésben foglalt fizetési dátum utáni kifizetésre vonatkozik. Abban az esetben, ha a munkaadó túllépi az egy hónapos kifizetési határidőt, a munkáltató 5000 és 10 000 lej közötti pénzbírságot fizet minden munkavállaló után, akinek nem adta ki idejében a fizetését. Kivételt csak a fizetésképtelen vállalatok képeznek.

„Emlékeztetjük a munkaadókat, hogy akik többszörösen is az államilag meghatározott minimálbér alatt határozzák meg munkavállalóik fizetését, bűncselekményt követnek el, és a törvény értelmében egy hónap és egy év közötti szabadságvesztéssel vagy pénzbírsággal büntethetők” – mondta Ecatarina Isac, az aradi ITM főfelügyelője.

Hozzászólások