A szülők számára előnyösen módosult a gyermeknevelési támogatást szabályozó törvény: a március végén elfogadott, 2016/66-os számú törvényben törölték a havi juttatás összegének felső korlátját, ami jelenleg 3400 lej.
Ennek értelmében a szülő továbbra is a szülés előtti egy évben szerzett jövedelme havi átlagának 85 százalékát kapja, de a legalacsonyabb összeg a minimálbér 85 százaléka lesz, ami azt jelenti, hogy júliustól a gyermeknevelési támogatás legkevesebb 1067 lej lesz függetlenül attól, hogy a szülőnek mekkora volt a fizetése szülés előtt.
A törvényből törölték azt a rendelkezést, amely szerint a szülők választhatnak az egyéves és a kétéves gyermeknevelési szabadság között. Minden szülő jogosult lesz a kétéves szülési szabadságra, akinek a szülés előtti két évben legalább 1 évig adózott jövedelme volt, de ha a szülő egy év után visszatér dolgozni, a második évben a gyereknevelési támogatás minimális összegének felét kapja.
Újdonság ugyanakkor, hogy azok a nők is kaphatnak gyereknevelési támogatást, akik nem fizették ki a helyi adókat és illetékeket. Ezt az eddigi törvény tiltotta.
Aradon több mint 3800 kismama kap majd több támogatást a július elsején életbe lépő jogszabály szerint.
A kormány becslései alapján július elsejétől mintegy 78 ezer kismama számára nő meg a jelenlegi 600 lejről 1062 lejre a gyereknevelési támogatás, az összeg felső korlátjának eltörlése pedig 5500 szülőt érint kedvezően.
A gyermeknevelési támogatással kapcsolatban az érdeklődők részletes felvilágosítást kapnak a Kifizetési és Szociális Felülvizsgáló Megyei Ügynökségnél (AJPIS).
Hozzászólások