Három lejjel kevesebb volt a májusi átlagbér, mint egy hónappal korábban

Írta:
2017. július 7. 16:03 (péntek) /

Májusban a nettó átlagbér 2363 lej volt, 3 lejjel kevesebb, mint egy hónappal korábban. A bruttó átlagbér 3288 lej volt, 0,1 százalékkal kevesebb, mint áprilisban – derül ki az Országos Statisztikai Intézet (INS) által nyilvánosságra hozott adatsorokból. A legnagyobb fizetések továbbra is az IT-szektorban voltak, ahol a nettó átlagbér elérte az 5842 lejt, a legkisebbek pedig a vendéglátásban, 1376 lej. 2016. májusához mérten a nettó átlagbér 14,5 százalékkal nőtt, a reálbérindex 113,8 százalékon állt. Előző hónaphoz képest 99,6 százalékos volt a mutató.

A legjelentősebb, 14,4 százalékos visszaesést a kőszenet kitermelő ágazatban szenvedte a nettó átlagbér, majd a magán biztosítóknál vagy nyugdíjalapoknál dolgozók következnek 12,4 százalékkal. A legnagyobb, 15,5 százalékos növekedést eközben a fémkitermelés terén jegyezték, majd az erdészet és fakitermelés következik 13,3 százalékkal, illetve 3 és 5,5 százalék közötti növekedési ütemmel a közlekedés, a műanyagból készült termékek gyártása, a bútorgyártás, a kőolaj és kőszén feldolgozásából készülő termékek előállítása vagy a bőrfeldolgozás. A közszférában 2,8 százalékkal nőtt a nettó átlagbér az előző hónaphoz képest a tanügyben és 1 százalékkal a közigazgatásban. Enyhe, 1,1 százalékos visszaesést regisztráltak eközben az egészségügyben és szociális ellátásban.

Hozzászólások