Megugrott a nettó átlagbér

Írta:
2016. május 9. 19:34 (hétfő) /

5,2 százalékkal 2051 lejre nőtt márciusban az előző hónaphoz képest a nettó átlagbér. A legnagyobb, 6347 lejes átlagfizetéseket a dohányiparban, a legkisebbeket, 1161 lejt a vendéglátásban regisztrálták – közölte tegnap az Országos Statisztikai Intézet (INS).

A bruttó átlagbér 2829 lej volt, 5,1 százalékkal több, mint februárban.

A fogyasztói árak alakulásához viszonyítva, a reálbérindex 105,1 százalékon állt márciusban az előző hónaphoz képest.

2015 márciusához viszonyítva a nettó átlagbér 12,1 százalékkal nőtt, a reálbérindex pedig 115,5 százalékon állt.

1990 októberéhez hasonlítva a reálbérindex 156,1 százalékos volt, 7,5 százalékkal magasabban a 2016 februárjában regisztrált értéknél.

2016 márciusában a legtöbb gazdasági szektorban nagyobbak voltak a fizetések, mint egy hónappal korábban, miután sok helyen negyedévi, évi, teljesítményarányos vagy húsvéti prémiumokat stb. osztottak.

A legjelentősebb, 45,4 százalékos növekedést a nyers kőolaj és földgáz kitermelése terén regisztrálták; a dohányipari termékek készítése következik 33,9, majd a biztosítások, viszontbiztosítások és nyugdíjalapok – kivéve az állami rendszert –, a kokszból és kőolajból készülő termékek előállítása és a kőolaj-kitermelés melléktevékenységei jönnek 20- ,5 százalék közötti béremeléssel.

 

Hozzászólások