Januártól nő a minimálbér

Írta:
2020. december 28. 16:18 (hétfő) /

A kormány 2021 januárjától az éves inflációt meghaladó összeggel szándékszik növelni a bruttó minimálbért, 2230 lejről 2300 lejre, ami nettő 1386 lejt jelent az eddigi 1346 helyett. Az elvi döntés a hétfői, az országos egyeztető tanáccsal folytatott háromoldalú tárgyaláson született meg, de hivatalosítva csak december 30-án lesz, amikor erről kormányhatározatot is elfogadnak – legalábbis ez derül ki a Cîțu-kormány Facebbok-oldalán közzétett bejegyzésből.

A tárgyaláson a szakszervezetek képviselői a bruttó minimálbér 2400 lejre való emelését kérték, míg a munkáltatók képviselői annak befagyasztását szorgalmazták az idei szinten, legalábbis az év első honapjaiban, egyes gazdasági ágazatoknak a járvány okozta nehéz helyzetére utalva.

A tárgyalások során a felek megállapodtak abban, hogy 2021 első felében kidolgoznak egy háromoldalú egyezményt, amely meghatározza az elkövetkezendő négy évre a minimálbér emelésének a mechanizmusát, ütemtervét, oly módon, hogy stabilitás és kiszámíthatóság jellemezze ezt a munkáltatók és munkavállalók számára egyaránt fontos mutatót.

(Fotó: gov.ro)

Hozzászólások