Csökken a gyermeknevelési járandóság

2010. május 27. 20:19 (csütörtök) /

A gyermeknevelési járandóság 15 százalékos csökkentését alkalmazzák az utolsó 12 hónap átlagfizetésének 85 százaléka alapján kiszámított értéknél, így csökken az eddigi 4000 lejes felső határ és a kismamák legtöbb 3400 lejt kaphatnak.

A járandóság csökkentésének kiszámítási módját Andreea Paul-Vass, a miniszterelnök gazdasági tanácsadója magyarázta el a kormány által előkészített tervezetek alapján.

Vass elmondta, a járandóságot ugyanúgy számítják ki, mint eddig: az utolsó 12 hónap fizetési átlagának 85 százaléka. Ha az érték nagyobb, mint 4000 lej akkor korlátozzák ennél az összegnél, ha kisebb, mint 600 lej, akkor ez marad az érték és így alkalmazzák a 15 százalékos csökkentést, de a tervezet szerint senki nem kap kevesebbet 600 lejnél.

A gyermeknevelési járandósághoz hozzáadják a 200 lejes gyerekpénzt, amely változatlanul ennyi marad az első két évben és 42 lej lesz ezt követően. Így az első két évben a kismama legkevesebb 800 lejt kap a gyermeknevelési szabadság alatt.

A gyermeknevelési szabadság időtartama továbbra is két év marad.

A törvényt év végéig alkalmazzák, mondta el a tanácsadó.

(Mediafax)

Hozzászólások