Elfogadta a kormány a differenciált minimálbér bevezetéséről szóló sürgősségi rendeletet

Írta:
2018. november 9. 17:28 (péntek) /

Elfogadta a kormány pénteki ülésén a sürgősségi rendeletet, ami módosítja a munka törvénykönyvét, bevezetve a differenciált minimálbér fogalmát. Az értékekről kormányhatározatot fognak elfogadni.

Mint ismeretes, a kormány azt tervezi, hogy nagyobb minimálbért kapnak majd azok az alkalmazottak, akik felsőfokú végzettséggel, vagy legalább tizenöt évnyi szolgálati idővel rendelkeznek.

A sürgősségi rendelet amúgy eredetileg nem is szerepelt a kormány pénteki ülésének napirendjén, menet közben vették fel.

„A sürgősségi kormányrendelet módosítja a munka törvénykönyvét, és bevezeti a differenciált minimálbér fogalmát. A sürgősségi rendelet nem tartalmaz összegeket. Miután a sürgősségi kormányrendelet megjelenik a Hivatalos Közlönyben, lesz egy kormányhatározat, ami meghatározza az összegeket” – mondták el a Mediafax hírügynökségnek munkaügyi minisztériumi források.

A bruttó minimálbér az eddigi bejelentések értelmében a jelenlegi 1900 lejről 2080 lejre nő, a felsőfokú végzettséggel vagy legalább tizenöt év szolgálati idővel rendelkező alkalmazottak bruttó minimálbére pedig 2350 lej lenne.

Viorica Dăncilă kormányfő október 24-én úgy nyilatkozott, nem nő november elsejétől a minimálbér, ahogyan az Országos Előrejelzési Bizottság (CP) állította, 2018. december elsejétől vagy 2019. január elsejétől nőhet az összeg.

 (Mediafax)

Hozzászólások