Január elsejétől nő a minimálbér

Írta:
2018. december 3. 17:53 (hétfő) /
Marius Budăi munkaügyi miniszter hétfőn úgy nyilatkozott, hogy január elsejétől nő a minimálbér, a hét folyamán még lesznek tárgyalások. A tárcavezető azt mondja, a törvénytervezetet a hét második felében esedékes kormányülésen fogadják el. „A minimálbérről ma még lesz egy egyeztetés a brüsszeli látogatás keretében, és a pénteki kormányülésen megvitatjuk, és elfogadjuk, akkorra készül el a végső verzió. Amit én előre jelezhetek, úgy hiszem, hogy január elsejétől lép hatályba” – fogalmazott. Mint ismeretes, a tervek szerint a minimálbér a jelenlegi havi 1900 lejről 2080 lejre fog nőni, és bevezetik a differenciált minimálbért, vagyis a felsőfokú végzettséggel vagy legalább 15 év munkaviszonnyal rendelkező alkalmazottak esetében az összeg 2350 lejre nő. Október 24-én Viorica Dăncilă kormányfő úgy nyilatkozott, nem nő november elsejétől a minimálbér, ahogyan az Országos Előrejelzési Bizottság (CP) állította, 2018. december elsejétől vagy 2019. január elsejétől nőhet az összeg.

Hozzászólások