Nőnek a bérek és nyugdíjak

Írta:
2018. december 7. 18:11 (péntek) /

Viorica Dăncilă kormányfő pénteken bejelentette, hogy a bruttó minimálbér január elsejétől 2080 lejre, a felsőfokú végzettséggel és legalább egy évnyi munkaviszonnyal rendelkezők számára pedig 2350 lejre nő. Hamisnak nevezte egyúttal a bérek és nyugdíjak befagyasztásáról szóló híreszteléseket. „A bruttó minimálbér 2080 lejre történő emelése 9,47 százalékos gyarapodást, a felsőfokú végzettséggel és legalább egy évnyi munkaviszonnyal rendelkezők számára nyújtott bruttó 2350 lej pedig 23,68 százalékos növekedést jelent” – jelentette ki a miniszterelnök a pénteki kormányülés első felében. Hamisnak nevezte egyúttal a bérek és nyugdíjak befagyasztásáról szóló híreszteléseket. „Teljesítjük a lakosság betételének gyarapodására tett vállalásunkat, és egyúttal hangsúlyozni szeretném, hogy a közszféra fizetései folytatják a parlament által elfogadott bérezési törvénybe foglalt növekedésüket. A jövő évi költségvetés tartalmazza a közszféra fizetéseinek az emelését, mint ahogy a nyugdíjemeléseket is, a nyugdíjtörvénybe foglaltaknak megfelelően” – szögezte le Viorica Dăncilă.

Hozzászólások