Egyéni nyugdíjbiztosítással rendelkező személyek figyelmébe!

2013. március 1. 16:43 (péntek) /

Február 25-én lépett életbe a 2013-as esztendőre szóló 6/2013-as társadalombiztosítási költségvetési törvény. A társadalombiztosítási költségvetés megállapításánál alkalmazott bruttó átlagfizetés erre az esztendőre 2223 lej.

A törvényes előírások értelmében azoknak a magánszemélyeknek, akik egy naptári év alatt a társadalombiztosítási költségvetés megalapozásánál alkalmazott átlagos bruttó minimálbér összegénél ötször nagyobb brutto átlagfizetést (azaz 11 115 lejt) realizálnak, kötelező egyéni nyugdíjbiztosítást kötniük, társadalombiztosítási nyilatkozat vagy szerződés formájában. A biztosított havi jövedelem nem lehet kevesebb a társadalombiztosítási költségvetés megállapításánál alkalmazott bruttó átlagfizetés 35 százalékánál és nem haladhatja meg annak ötszörösét. Konkrétan: a biztosított minimális havi jövedelem 778 lej (ennél nem lehet alacsonyabb), a maximum 11 115 lej (ennél nem lehet magasabb). A társadalombiztosítási járulék kvótája 31,3 százalék, azaz 778 lej esetén havi 244 lej.

Az Arad Megyei Nyugdíjpénztár ezúton is felhívja mindazoknak a figyelmét, akiknek a munkakönyve még mindig a pénztár megőrzésében van, jelentkezzenek minél hamarabb e munkakönyvek átvételéért.

Ezekre a dokumentumokra szükségük lesz nyugdíjazásukkor, amikor  is bizonyítaniuk kell a munkaviszonyban eltöltött évek számát, a havi jövedelem összegét.

Hozzászólások